Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mefhum. Ancak bu iki mefhum konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışdataş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri muhtevain nazik olan bu iki mefhum, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda ahit ahit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık henüz harisalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması muhtevain yapılan çdüzenışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı alışverişlemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini pozitifrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da olabildiğince önemlidir. Antrparantez SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çdüzenışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM muayyen bir bütçe muhtevain maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları muayyen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde etmek muhtevain yapılan çdüzenışmalardır. Elkızı, bu karşılaştırmayı azıcık henüz harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO muhtevain en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi muhtevain yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir öteki önemli ayrım da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları başüstüneğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu keyfiyet değişikdır. SEO çdüzenışmaları henüz natürel uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir yoğunluk dürüstışı katkısızlar.
Bu iki mefhum, muhtevaerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise amaç henüz ticari başüstüneğu muhtevain muhtevaerikler SEO çdüzenışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu saymak değildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Sadece iki mefhum arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz dobra evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden de faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.